maandag 26 december 2011

Kerstvakantie In Arnhem

Zondagochtend 1e Kerstdag was het zover : Canna's eerste stadsbusrit en treinreis op weg naar Arnhem. Ik zag er best wel tegen op, maar kan gelijk wel verklappen dat het allemaal goed verlopen is !
's Ochtends had ik Canna een uur uitgelaten en na het ontbijt was het zover : bus 15 zou ons brengen naar station Amsterdam Zuid. Het was erg stil op straat, een gunstig begin van zo'n spannende onderneming....

Bij het instappen heb ik Canna uiteraard opgetild en meteen tegen de buschauffeur verteld dat het haar eerste busrit was. Een vrouw die bij de ingang zat moest er wel om lachen. Canna ging vrijwel meteen verderop plat op de grond liggen, daar waar plaats gereserveerd is voor een kinderwagen. Zo te zien vond ze het allemaal wel best. Ik was gerustgesteld, dit gaat helemaal goed komen !
Op het perron van Amsterdam Zuid begon ze wat te piepen en onrustig te worden. Wat een hoop lawaai toch, een trein die aankwam, een omroep en het schelle fluitje van een conducteur. Van tevoren had ik al bedacht om te gaan zitten in het gedeelte van de trein waar je ook een fiets kunt neerzetten. Leek me wel zo rustig voor haar eerste treinreisje. Tot Utrecht was ze bibberig en vond ze het maar doodeng. Zoals het hoort bij een goede opvoeding van een hond heb ik er geen aandacht aan gegeven.
Haar angst verdween en ze ging lekker plat op haar buik liggen. Een medepasagier die tegenover me zat zei : ze heeft haar oogjes al dicht hoor !
Bij aankomst in Arnhem stond Canna's medebaasje beneden in de hal ons al op te wachten. Wat volgde was een enthousiaste begroeting, de twee dames hadden elkaar al een paar dagen niet meer gezien !
In het straatje waar mijn vriendin woont waren alle buren al op de hoogte van de komst van Canna in Arnhem. Uiteraard moest onze Spaanse dame bewonderd worden ! De meningen waren unaniem : dit was toch wel een heel lieve hond ! Maar dat wisten wij al....
's Nachts sliep Canna in de badkamer op haar hondenkussen, de bench die we van buren konden lenen was toch wel erg klein. Het was piepen de eerste 5 minuten, daarna hoorden we haar neerploffen op haar zachte kussen. Het werd een rustige nacht voor ons allen....!
Wat hebben we toch een mazzel met Canna, ze is zo makkelijk en weet zich iedere keer weer snel aan te passen aan een nieuwe situatie. Van de week zullen we een bench halen van de juiste maat, zodat ze ook in Arnhem haar eigen hokje heeft.


Op bezoek bij opa en oma in Ede...


Lekker knauwen op een runderoor....met op de achtergrond nog te horen Little River Band - Home On A Monday ( top2000 )


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.