zaterdag 7 januari 2012

Een Overwinning In Het Rembrandtpark

Het viel me vanaf het begin al op, dat Canna bij een close encounter met een andere hond nogal bang werd en gelijk vluchtgedrag vertoonde. Ik was dan iedere keer blij dat ik haar nog steeds dubbel gezekerd had ( halsband en tuig ). Als ze dan te wild werd, dan greep ik het tuigje op de rug vast om er voor te zorgen dat ze geen kant op kon. Zo geschiedde vanmiddag weer in het Rembrandtpark.
Bij onze wandeling zagen we twee dames met een vijftal ( rustige ) ongetuigde honden onze kant opkomen...Canna stopte en wilde er in eerste instantie vandoor. Mooi niet, dacht ik. Wij gaan geen andere honden ontwijken. Een van de dames stelde voor om samen met de groep honden een stuk mee te lopen. Wat een goed idee ! Altijd weer fijn als andere hondenbezitters je even helpen. Canna was haar eerste onzekerheid al snel kwijt en liep zomaar voor het eerst met haar baasje in een groepje honden mee. Eindelijk had ze kans om buiten haar speelse kant te laten zien, helaas op dit moment nog begrensd door een tweetal riemen....Met een stel modderpoten kwamen we moe en tevreden weer thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.