donderdag 5 januari 2012

Toch Maar Even Langs Bij De Dierenarts

Canna had al vanaf vorige week dinsdag last van diarree en moest steeds bij iedere uitlaatbeurt ontlasten - tot meerdere keren aan toe. Het was handig dat mijn vriendin in Arnhem een achtertuin heeft, zodat we Canna gelijk bij ontwaken haar behoefte konden laten doen. Een enkele keer waren er bij de laatste hoeveelheid ontlasting wat bloeddruppels zichtbaar. Op oudejaarsdag heb ik voor de zekerheid de weekenddienst in Arnhem erover gebeld, waarbij mij verteld werd dat er geen reden was voor ernstige bezorgdheid. Als de diarree aan zou houden, zou ik bij terugkomst in Amsterdam contact opnemen met het Dierenziekenhuis Amsterdam. Die afspraak hebben we dan toch maar gemaakt op woensdagmorgen. De dag daarvoor had ik een monster genomen van haar ontlasting, het poeppotje had ik gekocht bij een apotheek om de hoek. Canna's ontlasting bleek geen wormen/eitjes te bevatten en er werd besloten haar een kuurtje te geven van Metrobac in combinatie met een rijst/gekookte kip dieet voor de komende dagen. Vanmorgen was haar ontlasting al voor het eerst weer normaal ! Zo dat is snel....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.