maandag 27 augustus 2012

Vreemde Plek Voor Een Hondenhalte.....

Als het gaat om de buitenruimte, staat hondenpoep all time high in de lijst van ergernissen.
Om dit probleem aan te pakken plaatsen gemeenten zogenaamde hondenhaltes op plekken waar honden uitgelaten worden. De hondenhalte is een combinatie van dispenser voor de I Love My Dog- opruimzakjes en een speciale afvalbak met klep.


Het hondenpoep-opruimzakje is vervaardigd van gerecycled papier en karton. Hij werkt feitelijk als een grijper en is daardoor hygiƫnisch in gebruik.
De hondenpoepzakjes en hondenhaltes zijn ook buiten Nederland populair en kennen aftrek van IJsland tot aan Nieuw-Zeeland.
Moet zeggen dat ik het product nog nooit gebruikt heb....
Ik kom ook wel haltes tegen met afbreekbaar plastic zakjes van Depodog .

Bij mij in de buurt zag ik laatst een hondenhalte staan bij een plantsoen waar tevens een verbodsbord voor honden stond. Vreemde combinatie....


Zelf heb ik als ik Canna uitlaat altijd een aantal pedaalemmerzakjes bij me, bij voorkeur gebruik ik die van de Aldi.....


Jammer dat niet iedere hondeneigenaar zo aardig is om de poep van zijn /haar viervoeter(s) op te ruimen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.