dinsdag 25 september 2012

Martin Gaus Hondenschool Amsterdam

Door allerlei omstandigheden heb ik aardig wat lessen moeten missen bij de hondenschool Amstelland, waar ik deelnam aan de pubergroep ( januari - juni, 1x per week ).
Ik had daarom besloten om toch nog een basiscursus met Canna te volgen en ik heb daarbij gekozen voor De Martin Gaus Hondenschool voor Amsterdam.
De basiscursus bestaat uit een 10-tal lessen gegeven in 3,5 week. Ik heb gekozen voor de ochtend en de lessen vallen op maandag, woensdag en vrijdag.
Gisterenochtend was de eerste keer. Na Canna kort uitgelaten te hebben nam ik tram 7, halte Postjesweg richting halte Flevopark - het eindpunt. Vandaar is het nog zo'n kleine 20 minuten lopen naar het adres Zuider IJdijk 30. Dit is het terrein van de VDH Haarlemmermeer (Duitse Herder Vereniging ).
Na een korte introductie werd bij iedere hond een gedragstest afgenomen. Zoals de meeste andere honden was Canna een normaal gemiddeld/ doorsnee hond....niet te opdringerig, niet angstig en vindt mensen over het algemeen aardig.
Morgenochtend zal dan de eerste echte les zijn, 1 uur theorie met videobeelden en 1/2 uur praktijk. Tevens wordt morgen het werk- en lesboek uitgedeeld. Leuk...!



Richting Zuider IJdijk 30, op de achtergrond de Amsterdamsebrug in de steigers voor een renovatie.


Enge traptreden.....Amsterdamsebrug


Toegang tot het terrein


Het lesgebouwtje met daarachter het oefenveld

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.