zondag 6 januari 2013

Hondenlijn.....Eigen Makelij

Leuk en simpel, een hondenlijn van klimtouw. Het klimtouw heb ik hier in Amsterdam kunnen kopen bij Bever op de Stadshouderkade, ze hadden verschillende diktes en kleuren. Prijs voor het touw waarvan ik een paar meter heb gekocht was 2.25 euro per meter.
Om een tweetal platte lussen te maken ( handvat en haak ) trok ik de binnendraden de benodigde afstand uit de mantel en knipte die af. Vervolgens door over de mantel te wrijven ( of je kan ook met het touw even zwaaien ) verdeelde ik de afgeknipte afstand over de twee uiteinden van het klimtouw.
De lussen naaide ik vast met flossdraad, wat zeer sterk is ! Dat was m'n eigen idee, maar met Google is te vinden dat ik niet de enige ben.....

De zwarte pvc-tape is uitsluitend voor de afwerking.
Haak komt van eBay. ( eBay shop van crammonscorner ).









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.